Víceúčelový areál MX-ENDURO Park Jinín se nachází v jihočeské obci Jinín, která je vzdálena cca 7 km od   okresního města Strakonice. Areál byl vybudován ve druhé polovině 20. století za výrazné pomoci místního   družstva a také strakonické továrny ČZ, která v té době byla významným (světovým) výrobcem motocyklů.   V jinínském areálu se uskutečnil nespočet závodů Mistrovství světa v motokrosu ať už seniorské, tak i   juniorské úrovně (naposledy MS juniorů v roce 2013).

 

 My, jakožto současní provozovatelé areálu, chceme vrátit jinínskou trať, tam kam patří, do Mistrovství světa.


Již v roce 1947 a 1948 se jely v Jiníně motokrosové závody tehdy pod hlavičkou Svazu brannosti. Jinínští motocykloví nadšenci - zbrojováci, bratří Čadkové Josef a Jan, Dvořák Vlastislav, Kohout Karel, Jan Bakule a František Peleška pořádali a uskutečnili první motocyklové závody v Jiníně, v rámci sportovního dne. Závody tehdy byly bohatě navštíveny širokou veřejností. Po více jak dvou desítek roků navrhl již zmíněný Jan Čadek, mechanik závodních motokrosových motocyklů ČZ, stávající motokrosovou trať v Jiníně.

Návrh se ujal a ustaven byl AMK Jinín. V malebném údolí, kde se vážení diváci dnes nacházíte, bylo započato v roce 1968 budování závodní dráhy. Garantem byl obecní úřad (tehdy MNV) za vydatné pomocí zemědělského družstva, ke spolupráci se přihlásil také AMK ČZ Strakonice. Díky nezměrnému nadšení členů AMK Jínín, za podpory obce, vedení zemědělského družstva, ale i AMK ČZ Strakonice se závodiště budovalo tak, aby mohl být 19. října 1969 uskutečněn první motokrosový závod. V té době již byla postavena věž časoměřičů, vybudovány mosty přes potok, startovací zařízení, oplocení celého areálu, příjezdové komunikace včetně vyasfaltování ploch. Uzpůsobeny plochy pro depo a další úpravy dosud nedotčené přírody. Současně stavěna hlavní budova. Postupně budova zvýšena o patro v roce 1975.

30. října v roce 1970 se jelo na budované trati "legendární setkání mistrů" motokrosového sportu zúčastněných národů: Belgie, Dánska, Finska, Itálie, Holandska, Jugoslávie, Německa, Rakouska a Švýcarska. Celkový počet jezdců byl 64. Vítězem závodu byl mladý Oldřich Hamršmíd, druhý Jaroslav Falta, třetí Jiří Kavan a čtvrtý Julius Derrover Belgičan. Vysloveným favoritům jako Fridrichs, Stodůlka, Válek a Velký, byť se zasloužili o napínavý a atraktivní závod, se příliš nedařilo.

Při zpětném historickém hodnocení působnosti areálu nutno vzpomenout velkého a obětavého úsilí zakladatelů tohoto díla a vyjádřit poděkování. V té době předsedovi zemědělského družstva Vlastislavu Dvořákovi, současně předsedovi AMK Jinín, ve vedoucích funkcích obce, kteří byli plně nakloněni budování areálu tajemníci tehdejšího MNV Jaroslav Votava, Ladislav Frčka, Jaroslav Matoušek, starostové Jaroslav Lukeš a Václav Kohout. Valná část členů AMK Jinín zejména Jiří Dub a Maroušek Josef. To vše v plné míře za spolupráce patronu ČZ ing. Jiřímu Červákovi a členu AMK ČZ Strakonice, zastoupeného osobnostmi pánů: Parkose, Kohlíčka, ing. Tůmy, Mráze, Přibáně, Lindaura, Josefa a Antonína Babky a dalších nejmenovaných nadšenců.

Nepříjemné bylo, když docházely finanční dotace. V roce 1981 byl areál předán do společného užívání SVAZARM Praha. Do areálu bylo nastěhováno středisko vrcholového sportu motokros. Spolupráce s AMK Jinín trvala dle stanovených dohod a smlouvy. V době působení vrcholového střediska byla provedena fasáda hlavní budovy, dále pak přízemní budova (nyní bistro) a prodej sportovních potřeb. V té době působil ve vedení pan Míšek, dále pak pan Vilém Jirouš.

Začátkem devadesátých let přichází do areálu nájemce pan Liebl. V roce 1991 dochází k založení "motokros enduro klub Jínín". V té době začíná převratné budování a vylepšování 44 technických podmínek v celém areálu. Závodní dráha a celé její příslušenství dostává světové technické parametry, které si vyžádaly finanční investice v milionových sumách. Dosud provedeno a dokončeno: rekonstrukce věže časoměřičů, zhotovení nové věže světových parametrů, čtyři podchody pod závodní dráhu pro diváky, přemostění a regulace potoka, zřízení kaskádových parkovišť pro kamiony včetně elektrického a vodovodního rozvodu, veřejné osvětlení - demolice hospodářského objektu a z části adaptace společenského zařízení, demolice mlýna - úprava prostranství včetně mycích ploch - čistička odpadních vod, úpravy komunikací a prostranství.

Jinín se tak dostal do povědomí celého sportovního světa. Veškerá soudobá technická vylepšení jsou díky přispění AČR a firmy Mefo Sport, zvláště pak organizační a finanční schopnosti nájemce areálu pana Willi Liebla. O novodobé úpravy areálu se zasloužil realizační tým vedený internacionály motosportu Janem Strachem, Arnoštem Zemenem a ing. Pavlem Novákem.